Адміністрація вирішила продати даний сайт. За детальною інформацією звертайтесь за адресою: rozrahu@gmail.com

ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІКТА
Факультет:
ЗІ
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2015
Тип роботи:
Звіт про виконання лабораторної роботи
Предмет:
Комп’ютерні методи дослідження інформаційних процесів та систем
Група:
ЗІ 21

Частина тексту файла

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІКТА Кафедра ЗІ Звіт про виконання лабораторної роботи №3 з курсу: «Комп’ютерні методи дослідження інформаційних процесів та систем» на тему: «ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ» Мета роботи: Ознайомлення з ітераційними методами розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь. Короткі теоретичні відомості : Метод Зейделя Задано систему лінійних алгебраїчних рівнянь, що зведена до нормального вигляду. . Тоді за методом Зейделя, вибираючи вектор початкових наближень  (як правило, це стовпець вільних членів  ), уточнення значень невідомих проводять наступним чином: 1) перше наближення:  2) k + 1 наближення  k = 0, 1, 2, … . Таким чином ітераційний процес подібний до методу простих ітерацій, однак уточнені значення  одразу ж підставляються в наступні рівняння:  – формула методу Зейделя. Іншими словами, метод Зейделя відрізняється від методу простої ітерації тим, що при обчисленні  на “k+1”-му кроці враховуються значення , ,  , обчислені на цьому самому кроці. З метою економії пам’яті при програмуванні методу Зейделя недоцільно напряму застосовувати подану формулу методу. На відміну від методу простої ітерації в методі Зейделя немає необхідності зберігати в пам’яті повністю вектор попередніх наближень розв’язку. Можна застосовувати один вектор, в якому будуть зберігатися останні наближення розв’язків. При цьому для контролю умови завершення ітераційного процесу по кожному з розв’язків можна застосовувати одну й ту саму допоміжну змінну для тимчасового зберігання попереднього наближення чергового розв’язку. Слід сподіватись, що ітерації за методом Зейделя дадуть при тому ж числі кроків більш точні результати, ніж за методом простої ітерації. Або така ж точність буде досягнута за менше число кроків, оскільки чергові значення невідомих визначаються тут більш точно ітераційний процес припиняється. Завдання до лабораторної роботи: Розв’язати систему лінійних алгебраїчних рівнянь методами простої ітерації або Зейделя.  ,     Блок-схема алгоритму програми: початок створення масивів А, а, х, b заповнення масивів А та b Масиви А та b Console.ReadLine(); Console.Clear(); система рівнянь i=0,n j=0,n ні так i=j b[i] = b[i] / a[i, i]; A[i, j] = -a[i, j] / a[i, i]; A[i, j] = 0; початкове наближення i=0,n x[i] = b[i]; масив початкових наближень v=0; 1 1 while (Math.Abs(x[0]-f)>E) f=x[0]; v++ i=0,n S1 = 0; S2 = 0; j=0,i S1 += A[i, j] * x[j]; j=i,n S2 += A[i, j] * x[j]; x[i] = b[i] + S1 + S2; x[i] кінець Список ідентифікаторів констант, змінних, процедур і функцій: main – головна функція printf, scanf – функції вводу-виводу даних for – оператор циклу; a – матриця коефіцієнтів A – матриця а, зведена до нормального вигляду x – стовпцева матриця розв’язків Остаточний текст програми мовою С: // ConsoleApplication6.cpp : Defines the entry point for the console application. // #include "stdafx.h" #include<conio.h> #include<stdio.h> #include<math.h> #define n 4 #define E 0.0001 void main() { int i, j; double k, p, S, t, a[n][n], A[n][n], b[n], x[n], z[n], suma; printf("k="); scanf("%lf", &k); S = k*0.2; printf("p="); scanf("%lf", &p); t = p*0.2; a[0][0] = 13.3; a[0][1] = 12.62 + S; a[0][2] = 4.1; a[0][3] = 1.9; a[1][0] = 3.92; a[1][1] = 8.45; a[1][2] = 1.78 - S; a[1][3] = 1.4; a[2][0] = 3.77; a[2][1] = 1.21 + S; a[2][2] = 8.04; a[2][3] = 0.28; a[3][0] = 2.21; a[3][1] = 3.65 - S; a[3][2] = 1.69; a[3][3] = 9.99; b[0] = -10.55 + t; b[1] = 12.21; b[2] = 15.45 - t; b[3] = -8.35; for (i = 0; i<n; i++) { for (j = 0; j<n; j++) printf("%lf ", a[i][j]); printf("%lf\n", b[i]); } for (i = 0; i<n; i++) { b[i] /= a[i][i]; for (j = 0; j<n; j++) if (i != j) A[i][j] = a[i][j] / (-a[i][i]); else A[i][j] = 0.0; printf("\n"); } for (i = 0; i<n; i++) { for (j = 0; j<n; j++) printf("...
Антиботан аватар за замовчуванням

30.03.2016 11:03

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Завантаження файлу

Якщо Ви маєте на своєму комп'ютері файли, пов'язані з навчанням( розрахункові, лабораторні, практичні, контрольні роботи та інше...), і Вам не шкода ними поділитись - то скористайтесь формою для завантаження файлу, попередньо заархівувавши все в архів .rar або .zip розміром до 100мб, і до нього невдовзі отримають доступ студенти всієї України! Ви отримаєте грошову винагороду в кінці місяця, якщо станете одним з трьох переможців!
Стань активним учасником руху antibotan!
Поділись актуальною інформацією,
і отримай привілеї у користуванні архівом! Детальніше

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

пропонує роботу

Admin

26.02.2019 12:38

Привіт усім учасникам нашого порталу! Хороші новини - з‘явилась можливість кожному заробити на своїх знаннях та вміннях. Тепер Ви можете продавати свої роботи на сайті заробляючи кошти, рейтинг і довіру користувачів. Потрібно завантажити роботу, вказати ціну і додати один інформативний скріншот з деякими частинами виконаних завдань. Навіть одна якісна і всім необхідна робота може продатися сотні разів. «Головою заробляти» продуктивніше ніж руками! :-)

Новини